ricsi.jpg
Szia, Vendég
Felhasználói név: Jelszó: Emlékezz rám

Téma: Beszélgetések........Fő fórum...

Beszélgetések........Fő fórum... 2019 aug. 20 22:29 #1

  • akos127
  • akos127 profilkép
  • JELEN
  • Platina fokozatú fórumozó
  • motoros egy életre
  • Hozzászólások: 347
  • Köszönetek: 109
Úgy ahogy irod Dömötör, egész jó a meglátásod.
Nyilván azért nem ilyen a mai superbike mert akkor még nem tudták mi a jó.
A középen elfekvő henger elrendezés engedte a rövidebb főtengely használatát.
Annak ellenére hogy keskenyebb mint a Kawasaki H2 750, mégsem lett kirivaló verseny motor. Persze lehet hogy csak a pénz hiányzott hozzá.
Már 20 évvel ezelőtt sem rúghatott volna labdába egy vízhűtéses motor szemben.
De a varázsa megvan.
357 Dömötör beküldte:
Izgi lehetett ennek a 3 hengeres, 2 ütemű V motornak a bekarburálása! Amúgy feltételezem, hogy brutálisan erős lehet, ha jó.
Bár nem értem mi a jó ebben a konstrukcióban, ha csak az nem, hogy a fekvő henger miatt a súlypont lejjebb esik. Ez a motor még nagyon a kísérletezős korszakból való lehet, (saccperkábe az '50-es évek vége) mert ez az Early Sringer Forks nem volt sikeres. Persze különleges!
Kedves motoros barátok és ismerősök, Danuvia embléma veletek.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Beszélgetések........Fő fórum... 2019 aug. 20 21:18 #2

  • 357 Dömötör
  • 357 Dömötör profilkép
  • TÁVOL
  • Profi fórumozó
  • Hozzászólások: 129
  • Köszönetek: 77
Izgi lehetett ennek a 3 hengeres, 2 ütemű V motornak a bekarburálása! Amúgy feltételezem, hogy brutálisan erős lehet, ha jó.
Bár nem értem mi a jó ebben a konstrukcióban, ha csak az nem, hogy a fekvő henger miatt a súlypont lejjebb esik. Ez a motor még nagyon a kísérletezős korszakból való lehet, (saccperkábe az '50-es évek vége) mert ez az Early Sringer Forks nem volt sikeres. Persze különleges!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Beszélgetések........Fő fórum... 2019 aug. 20 20:13 #3

  • akos127
  • akos127 profilkép
  • JELEN
  • Platina fokozatú fórumozó
  • motoros egy életre
  • Hozzászólások: 347
  • Köszönetek: 109
Isten éltesse az Istvánokat!

Dömötör. csak egy linket rakok ide, az egyike amin az öreg Sammy Miller egy 3 hengeres 750-es super ritka Tait Triple nevű motort megnéz, amit késöbb a mezeum körűl próbálgatott 84(?) évesen!



DSC_0341.jpg
Kedves motoros barátok és ismerősök, Danuvia embléma veletek.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Beszélgetések........Fő fórum... 2019 aug. 20 18:52 #4

  • D.Nagy
  • D.Nagy profilkép
  • TÁVOL
  • Platina fokozatú fórumozó
  • Hozzászólások: 1230
  • Köszönetek: 577
Köszönöm.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Beszélgetések........Fő fórum... 2019 aug. 20 14:21 #5

  • sykes
  • sykes profilkép
  • TÁVOL
  • Platina fokozatú fórumozó
  • Hozzászólások: 1505
  • Köszönetek: 302
Boldog István napot minden érintettnek!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: D.Nagy

Beszélgetések........Fő fórum... 2019 aug. 18 20:43 #6

  • 357 Dömötör
  • 357 Dömötör profilkép
  • TÁVOL
  • Profi fórumozó
  • Hozzászólások: 129
  • Köszönetek: 77
Biztosan nagyon élvezted, én csak képekről és leírásokról ismerem, de fantasztikus a csávó és a gyűjteménye!

sammymiller.co.uk/

akos127 beküldte:
Kedves Zoltán, olvasók, barátaim, motorosok!

Tavaly üdülésünk alkalmával New Milton-ban (Anglia) béreltünk egy kuckót egy hétre.
Látogatásunk alkalmára egy napot a motorokra fordítottam külön a családtól és a nagyon közeli Sammy Miller motorkerékpár múzeumba látogattam.
Lustaságból kifolyólag ma editeltem a maradék képet (crop, élesítés). Kb 300 képet készítettem.
Nem akarok egy márka fórumot nem oda való képekkel traktálni, de ha van valakinek egy webhelye ahová fel lehet tölteni, aminek a linkjét itt közzé tudnánk tenni, akkor bárki a saját részéről böngészhet a különleges veterán motorok képei között.
Számtalan prototípus, motorok amik nevét még én sem hallottam életemben pedig volt egy enciklopédiám 5000 (!!!) motorkerékpár márkáról.

Ha valakinek van javaslata.... ám halljuk.
Utolsó szerkesztés: 2019 aug. 18 20:44 Írta: 357 Dömötör.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Beszélgetések........Fő fórum... 2019 aug. 18 19:54 #7

  • akos127
  • akos127 profilkép
  • JELEN
  • Platina fokozatú fórumozó
  • motoros egy életre
  • Hozzászólások: 347
  • Köszönetek: 109
Kedves Zoltán, olvasók, barátaim, motorosok!

Tavaly üdülésünk alkalmával New Milton-ban (Anglia) béreltünk egy kuckót egy hétre.
Látogatásunk alkalmára egy napot a motorokra fordítottam külön a családtól és a nagyon közeli Sammy Miller motorkerékpár múzeumba látogattam.
Lustaságból kifolyólag ma editeltem a maradék képet (crop, élesítés). Kb 300 képet készítettem.
Nem akarok egy márka fórumot nem oda való képekkel traktálni, de ha van valakinek egy webhelye ahová fel lehet tölteni, aminek a linkjét itt közzé tudnánk tenni, akkor bárki a saját részéről böngészhet a különleges veterán motorok képei között.
Számtalan prototípus, motorok amik nevét még én sem hallottam életemben pedig volt egy enciklopédiám 5000 (!!!) motorkerékpár márkáról.

Ha valakinek van javaslata.... ám halljuk.
Kedves motoros barátok és ismerősök, Danuvia embléma veletek.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Beszélgetések........Fő fórum... 2019 aug. 17 19:45 #8

  • 357 Dömötör
  • 357 Dömötör profilkép
  • TÁVOL
  • Profi fórumozó
  • Hozzászólások: 129
  • Köszönetek: 77
Köszi Zoli! Nagyon jó képek.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Beszélgetések........Fő fórum... 2019 aug. 13 16:59 #9

  • M.Zoltán
  • M.Zoltán profilkép
  • TÁVOL
  • Adminisztrátor
  • Hozzászólások: 827
  • Köszönetek: 346
dmtr.jpg


villfo.jpg


nkawa.jpg
Magyar Zoltán (admin)
Utolsó szerkesztés: 2019 aug. 13 17:01 Írta: M.Zoltán.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: D.Nagy, sykes, villfo

Beszélgetések........Fő fórum... 2019 aug. 11 11:46 #10

  • villfo
  • villfo profilkép
  • TÁVOL
  • Platina fokozatú fórumozó
  • Hozzászólások: 1097
  • Köszönetek: 145
sykes beküldte:
Mai

Gyula.jpg

Hol járt Gyulánk???
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Beszélgetések........Fő fórum... 2019 aug. 10 08:40 #11

  • sykes
  • sykes profilkép
  • TÁVOL
  • Platina fokozatú fórumozó
  • Hozzászólások: 1505
  • Köszönetek: 302
Mai

Gyula.jpg
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: D.Nagy, villfo

Beszélgetések........Fő fórum... 2019 aug. 09 06:21 #12

  • villfo
  • villfo profilkép
  • TÁVOL
  • Platina fokozatú fórumozó
  • Hozzászólások: 1097
  • Köszönetek: 145
D.Nagy beküldte:
Beindult a robogóm is, járatós üzemmód van. Majd télen a görgőket kell még megnézni rajta, de a szezont jó lenne már szerelés nélkül végigvinnie.

Hétvégére előkeresem a Danuvia gyakorlati tanácsok nevű füzetet és neki látok kezdek vele valamit !
De előbb a Babettát kéne kitakarítani mert a vasárnapi Polgárdi börzére kiakarom vinni eladni már lassan két éve nem ment de a biztosítást mindig be füzetem :)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Beszélgetések........Fő fórum... 2019 aug. 08 19:40 #13

  • D.Nagy
  • D.Nagy profilkép
  • TÁVOL
  • Platina fokozatú fórumozó
  • Hozzászólások: 1230
  • Köszönetek: 577
Beindult a robogóm is, járatós üzemmód van. Majd télen a görgőket kell még megnézni rajta, de a szezont jó lenne már szerelés nélkül végigvinnie.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Beszélgetések........Fő fórum... 2019 aug. 08 19:39 #14

  • D.Nagy
  • D.Nagy profilkép
  • TÁVOL
  • Platina fokozatú fórumozó
  • Hozzászólások: 1230
  • Köszönetek: 577
Ákos! Igen, azt az állítási módot ismerem természetesen. Csak itt már pár lamella annyira kopott, hogy pótolni kell.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Beszélgetések........Fő fórum... 2019 aug. 08 07:32 #15

  • Cbx
  • Cbx profilkép
  • TÁVOL
  • Arany fokozatú fórumozó
  • Hozzászólások: 200
  • Köszönetek: 57
:)
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Beszélgetések........Fő fórum... 2019 aug. 08 05:43 #16

  • villfo
  • villfo profilkép
  • TÁVOL
  • Platina fokozatú fórumozó
  • Hozzászólások: 1097
  • Köszönetek: 145
akos127 beküldte:
D.Nagy,
Megtaláltam itt az oldalon.
Szakirodalom,
a teljes könyv megtekintése,
lejjebb gurulsz,
a váltókar pont a közepén keresztezi a nagy csavar a kuplung deknin,
tehát a legjobb a váltókart levenni - egy csavar
leveszed a nagy dekni csavart,
ott van alatta a rúd és a kontroll anya

Jó munkát!

A Szakinak sejtése van már róla Ő is írt egy könyvet a témáról. :silly:
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Beszélgetések........Fő fórum... 2019 aug. 08 05:22 #17

  • sykes
  • sykes profilkép
  • TÁVOL
  • Platina fokozatú fórumozó
  • Hozzászólások: 1505
  • Köszönetek: 302
D.Nagy beküldte:
Őszinte részvétem.

Nem ismertem.
Egy barom miatt végig kellett néznem egy fiatal utolsó mozdulatait, majd a halálát.
Utolsó szerkesztés: 2019 aug. 08 05:27 Írta: sykes.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Beszélgetések........Fő fórum... 2019 aug. 07 20:55 #18

  • akos127
  • akos127 profilkép
  • JELEN
  • Platina fokozatú fórumozó
  • motoros egy életre
  • Hozzászólások: 347
  • Köszönetek: 109
D.Nagy,
Megtaláltam itt az oldalon.
Szakirodalom,
a teljes könyv megtekintése,
lejjebb gurulsz,
a váltókar pont a közepén keresztezi a nagy csavar a kuplung deknin,
tehát a legjobb a váltókart levenni - egy csavar
leveszed a nagy dekni csavart,
ott van alatta a rúd és a kontroll anya

Jó munkát!
Kedves motoros barátok és ismerősök, Danuvia embléma veletek.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Beszélgetések........Fő fórum... 2019 aug. 07 20:49 #19

  • akos127
  • akos127 profilkép
  • JELEN
  • Platina fokozatú fórumozó
  • motoros egy életre
  • Hozzászólások: 347
  • Köszönetek: 109
Szia D. Nagy
Nem úgy értettem hogy a blokk alján hanem a motoron nem a kormányon. Van egy állító csavar a lamelláknál.
A kuplung lamellák túloldalán a bowden egy karba illeszkedik be aminek a közepén egy rúd van, ez átmegy a váltó tengelyen és nyomja ki a lamellákat hogy kiemeljen.
Ezt a rudat egy csavaranya kontrolálja, nekem egyszer lelazult és elment a kuplung (anno 100 éve).
Mielőtt állítod, a kuplung karon állítsd be az állító csavart teljesen.
Fellazítod a kontroll anyát majd csavarhúzóval beljebb tekered a rudat amíg gyengén elkezdi nyomni a rugókat hogy kiemeljen a kuplung, esetleg egy haloványat vissza hogy épp laza legyen. Majd megszorítod a kontrolanyát.
Végül felul, a kar állító csavarját állítod érzésre.
Jónak kell hogy legyen.
Most hirtelen nem emlékszem hogy hogy lehet a dekninél ehhez a kontroll anyához hozzá férni, de nem láttam Danuviát kb 30 éve.
Ha van egy robbantott Danuvia blokk valaki weboldalán szóljon. Talán a blokk oldalán egy nagy csavar???

D.Nagy beküldte:
Ákos! Alul hol állítasz a kuplungon? Ott csak leeresztő csavarok vannak.
Kedves motoros barátok és ismerősök, Danuvia embléma veletek.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Beszélgetések........Fő fórum... 2019 aug. 07 20:08 #20

  • D.Nagy
  • D.Nagy profilkép
  • TÁVOL
  • Platina fokozatú fórumozó
  • Hozzászólások: 1230
  • Köszönetek: 577
Ákos! Alul hol állítasz a kuplungon? Ott csak leeresztő csavarok vannak.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Oldalmegjelenítési idő: 0.127 másodperc
Az oldal motorja a Kunena fórum