ricsi.jpg
Szia, Vendég
Felhasználói név: Jelszó: Emlékezz rám

Téma: Beszélgetések........Fő fórum...

Beszélgetések........Fő fórum... 2019 szep. 06 12:57 #21

  • D.Nagy
  • D.Nagy profilkép
  • JELEN
  • Platina fokozatú fórumozó
  • Hozzászólások: 1238
  • Köszönetek: 590
Szerintem az a féklap görbe, nem ritka hogy eldeformálódik.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Beszélgetések........Fő fórum... 2019 szep. 06 10:03 #22

  • sykes
  • sykes profilkép
  • TÁVOL
  • Platina fokozatú fórumozó
  • Hozzászólások: 1526
  • Köszönetek: 309
fk.jpg

a fékkulcs és a betét talpa közé beteszel egy 2mm-es lemezt mindkét irányból.
sykes beküldte:
Fliingball beküldte:
Sykes, fölül nagy, alul kicsi a hézag.

Szerintem a csálé féklapból nem lehet következtetni semmire.(nem is biztos, hogy csálé)
A 2-3 mm eltérés miatt a betét még fel tud feküdni rendesen.
Bontani kell és kiderül minden. Kb 3 perc a bontás.

Én 1:30 -as keveréket használok (félszintetikus)
Utolsó szerkesztés: 2019 szep. 06 10:06 Írta: sykes.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Beszélgetések........Fő fórum... 2019 szep. 06 08:30 #23

  • sykes
  • sykes profilkép
  • TÁVOL
  • Platina fokozatú fórumozó
  • Hozzászólások: 1526
  • Köszönetek: 309
Megvolt az előzetes műszaki.
A féktől kicsit tartottam, de tökéletes értéket mutatott.
2 hibát találtak.
Az egyik, hogy az ülésről hiányzik a kapaszkodó, a másik pedig a kormánycsapágy kotyog egy kicsit.
Örülök, mert egyik javítása sem dráma.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Beszélgetések........Fő fórum... 2019 szep. 05 10:03 #24

  • sykes
  • sykes profilkép
  • TÁVOL
  • Platina fokozatú fórumozó
  • Hozzászólások: 1526
  • Köszönetek: 309
A 2 kerék felszabályozva, betétekkel együtt 10e.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Beszélgetések........Fő fórum... 2019 szep. 05 09:39 #25

  • 357 Dömötör
  • 357 Dömötör profilkép
  • TÁVOL
  • Profi fórumozó
  • Hozzászólások: 134
  • Köszönetek: 79
Ahogy mások is írják, a gyári hengerfejben nincs acél persely. Lehet bótban kapni acél menetjavító betétet, de azt is csak úgy szabad használni, hogy a belső végén levő vékony gyűrűt szét kell mángorolni, hogy ki ne csavarodhasson. De mivel neked már egy elcseszett hengerfej jutott, ezért javaslom, hogy vegyél az interneten valahol egy használt hengerfejet (1 - 2 ezer forint + posta) és vidd el erre felkészült szakműhelybe, ahol tesznek bele egy Helicoilt. Soha többet gondod nem lesz vele!

A fékfedél hézag nem befolyásolja a fékhatást. A fékpofa felfekvése annál inkább! Megoldás: felkészült gépműhely, ahol a befűzött kereket fel tudják tenni a padra és tengelyen szabályozzák fel a fékdobot és a felújított szerelt fékpofákat is.
Ingyen persze senki nem dolgozik. Ha jó motort akarsz, akkor ezeket be kell áldozni!
Az enyém ilyen és van rá tanúm, hogy nagyon jó! :)

Az olajról pedig csak annyi kiegészítést, hogy félszintetikus KÉTÜTEMŰhöz való olajat használj! Én elérhetőségtől függöen Metabond, Mobil, Valvoline olajokat használok

Fliingball beküldte:
Kedves Dömötör!
Lehet, hogy nem jól fogalmaztam, én úgy látom, hogy gyárilag egy acél persely van a hengerfejbe beletekerve és abban van a gyertyamenet. Az én motoromból a gyertyával együtt kijött az egész. Nem egy menetjavító " kukac" jött ki a javított gyertyamenetből. Azt hiszem, hogy a Würth és egyéb gyártmány csak a rossz menetbe becsavarható javító "kukacot" gyárt.
Egyébként fullszintetikus olajat használok. Megpróbálom az általad javasol keverési arányt.
Utolsó szerkesztés: 2019 szep. 05 09:45 Írta: 357 Dömötör.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Beszélgetések........Fő fórum... 2019 szep. 05 06:18 #26

  • sykes
  • sykes profilkép
  • TÁVOL
  • Platina fokozatú fórumozó
  • Hozzászólások: 1526
  • Köszönetek: 309
Fliingball beküldte:
Sykes, fölül nagy, alul kicsi a hézag.

Szerintem a csálé féklapból nem lehet következtetni semmire.(nem is biztos, hogy csálé)
A 2-3 mm eltérés miatt a betét még fel tud feküdni rendesen.
Bontani kell és kiderül minden. Kb 3 perc a bontás.

Én 1:30 -as keveréket használok (félszintetikus)
Utolsó szerkesztés: 2019 szep. 05 06:24 Írta: sykes.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Beszélgetések........Fő fórum... 2019 szep. 04 20:26 #27

  • akos127
  • akos127 profilkép
  • TÁVOL
  • Platina fokozatú fórumozó
  • motoros egy életre
  • Hozzászólások: 364
  • Köszönetek: 127
Örülök hogy a képek (már akinek), tetszettek, van még nagyon sok, majd pár naponként kiteszek egy párat.

Hozzászólások más témákhoz:

1. Valós, gyárilag nincs persely egy motor hengerfejében sem. A probléma ott kezdődik hogy sokan félnek hogy kilazul, kicsattog, kirepül aztán az viszi a menetet, aztán halálra tépik a gyertya kulccsal.
Gyenge szorítás után kb 1/4 fordulatot kell húzni a gyertyán.
Helicoil jó de én jobban bízok akár a Würth perselyben, de! a fele menetet epoxy-val kenném meg és hagynám egy napot , és jól be kell szorítani, sokkal jobban mint a gyertyát, annak onnan nem szabad kijönni soha többet.

2. A Radnóti, hm, a sok régi szép emlék!!!!!
Jobban szerettem amikor még kerítés volt hátul, most hogy körbe van építve, elvesztette a varázsát. De jó volt ott gyermekként bemászkálni...

3. fékdob... nem nagyon emlékszem de mintha nem lett volna bajom az első fékkel.
Lehet karambolos a dekli ami tartja a csapokat amin a pofák mozognak vagy a dob nem fut egyenesen.
Amúgy nekem is a munkába járós Kínai szutykom 48000 km-el elöl tárcsa (baromi jó 70 km/o-ig), hátul dobfékes és az nagyon nem jól fog/fut. Már néztem, nekem a dob van megvetemedve, de 10-szer olcsóbb egy új hátsó kerék hozzá mint esztergáltatni, de sajnálom rá a kis pénzt is, mert azért állóra tudom fékezni az erőkar sokat számít.

Tényleg nézd meg hogy hogy a fékdobon a kar kb 90 fok legyen. lehet a bowden vagy a rece nem jó helyen áll.

4. Nekem nem sok tapasztalatom van szintetikus vagy félszintetikus olaj Danuviához.
De volt egy 89-es Kawasaki 125 krossz motorom amibe szintetikus 2 ütemű olajat használtam meg még mást is, a haver is az Ö Honda CR 125-be. Próbáltunk Teflont, akkor volt egy drága... elfelejtettem a nevét olaj adalékot, mégis a Kawa nem bírta a gyűrődést. A Honda meg nagyon ment. Feltétlen 2 üteműhöz való szintetikus legyen amit használsz, és mivel (szerintem) ezek már jobb minőségűek, akár 33:1, nagyon jó olajjal akár 50:1 -hez is, DE! ezt ki kell kisérletezned, lehet pár dugattú stb rámegy.
Az biztos hogy én egyből MZ 150 henger dugattyú hengerfej, Mikuni 30-34 karbicsek, és megszakító nélküli gyújtás, nekem ott kezdődne egy Danuvia, mert tudom milyen tud lenni!!! Vaddisznó!
Jó javítást és kísérletezést.
Kedves motoros barátok és ismerősök, Danuvia embléma veletek.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Beszélgetések........Fő fórum... 2019 szep. 04 19:29 #28

  • Fliingball
  • Fliingball profilkép
  • TÁVOL
  • Tapasztalt fórumozó
  • Hozzászólások: 40
  • Köszönetek: 15
Ígymár jobb lesz! :oops:
Mellékletek:
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Beszélgetések........Fő fórum... 2019 szep. 04 19:26 #29

  • Fliingball
  • Fliingball profilkép
  • TÁVOL
  • Tapasztalt fórumozó
  • Hozzászólások: 40
  • Köszönetek: 15
Sykes, fölül nagy, alul kicsi a hézag.
Mellékletek:
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Beszélgetések........Fő fórum... 2019 szep. 04 18:35 #30

  • sykes
  • sykes profilkép
  • TÁVOL
  • Platina fokozatú fórumozó
  • Hozzászólások: 1526
  • Köszönetek: 309
Ezt a fék dolgot nem nagyon értem.
Az én fékem sem az igazi. Pénteken viszem mérésre.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Beszélgetések........Fő fórum... 2019 szep. 04 18:31 #31

  • sykes
  • sykes profilkép
  • TÁVOL
  • Platina fokozatú fórumozó
  • Hozzászólások: 1526
  • Köszönetek: 309
Gyárilag nincs benne persely. Én nem szarakodnék a javítással.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Beszélgetések........Fő fórum... 2019 szep. 04 15:00 #32

  • Fliingball
  • Fliingball profilkép
  • TÁVOL
  • Tapasztalt fórumozó
  • Hozzászólások: 40
  • Köszönetek: 15
Ma is voltam motorozni, nagyon szuper volt! Voltam a Radnóti gimnázium felé is! (Ákos)

Az első fékemmel van probléma, nem fog rendesen. Már volt itt téma a fórumon és azt hiszem, hogy csak az esztergával illesztett lett jó! Jól gondolom? Az enyém ha belenézünk a fékpofatartó lemez felől a kerékbe, az agy és a kerékagy között nem egyforma a hézag alul és fölül, így a fékpofa széle beleér a fékfelületbe, lassú tolásnál erős nyikorást hallatva! Gondolom, behúzva a féket a pofák nem tudnak teljes felületükkel a dobhoz feszülni, mert ferdén állnak a dob síkjához képest.
Holnap szétszedem és megnézem a pofákon a nyomokat!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Beszélgetések........Fő fórum... 2019 szep. 04 14:45 #33

  • Fliingball
  • Fliingball profilkép
  • TÁVOL
  • Tapasztalt fórumozó
  • Hozzászólások: 40
  • Köszönetek: 15
Kedves Dömötör!
Lehet, hogy nem jól fogalmaztam, én úgy látom, hogy gyárilag egy acél persely van a hengerfejbe beletekerve és abban van a gyertyamenet. Az én motoromból a gyertyával együtt kijött az egész. Nem egy menetjavító " kukac" jött ki a javított gyertyamenetből. Azt hiszem, hogy a Würth és egyéb gyártmány csak a rossz menetbe becsavarható javító "kukacot" gyárt.
Egyébként fullszintetikus olajat használok. Megpróbálom az általad javasol keverési arányt.
Mellékletek:
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Beszélgetések........Fő fórum... 2019 szep. 04 12:30 #34

  • 357 Dömötör
  • 357 Dömötör profilkép
  • TÁVOL
  • Profi fórumozó
  • Hozzászólások: 134
  • Köszönetek: 79
Igen jártam így Würth márkájú menetjavítóval, amit szakműhely szerelt be. Visszavittem és garanciában cserélték. Azóta (1 év) jó. Másik megoldás, ami szerintem jobb, a Helicoil menetjavító. Az még sose jött ki, nem is hallottam róla.
A menetrögzítőt felejtsd el a hengerfejben!
Vidd el a hengerfejet egy szakműhelybe javításra!

Más: Használj félszintetikus olajat a keverékhez és 1/20-as keverési arányt a bejáratáshoz, majd 1/25-öt!
1/15-el sose fog "jól menni", de friss motortól ne is várd el!
Fliingball beküldte:
Sziasztok Márkatársak!

Azért akadnak műszaki problémák. A gyertyaképet akartam megnézni, amikor kijött a hengerfejből az acél persely, a gyertyával együtt. Ti jártatok már így? Piros menetrögzítőre gondoltam,az talán megoldja.
Mikor tartott gázzal megyek,bedadog a hangja a motornak,úgy mint amikor sokat kap,gázadásra szépen húz,amíg elérem az utazó sebességet, addig sincs semmi gond. Nektek mekkora főfúvóka vált be? 1:15 keveréket használok.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: Fliingball

Beszélgetések........Fő fórum... 2019 szep. 04 12:16 #35

  • 357 Dömötör
  • 357 Dömötör profilkép
  • TÁVOL
  • Profi fórumozó
  • Hozzászólások: 134
  • Köszönetek: 79
Ezt a Wankel motoros Nortont a brit rendőrségnél vetették be először úgy 1983 körül. Nem lett siker történet.


akos127 beküldte:
Wankel Norton

Ide is 2 Norton Wankel képet akartam rakni, már kétszer próbálkoztam de nem fogadta el a rendszer.

DSC_0055.jpg
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: villfo

Beszélgetések........Fő fórum... 2019 szep. 04 09:41 #36

  • Fliingball
  • Fliingball profilkép
  • TÁVOL
  • Tapasztalt fórumozó
  • Hozzászólások: 40
  • Köszönetek: 15
Sziasztok Márkatársak!
Először is köszönetet szeretnék mondani Ákosnak, a dugattyúillesztéses cikkeiért!
Beszélgettem Szegeden, egy veterános kollégával és ő is említette a reszeléses módszert, majd följöttem a fórumra és elolvastam Ákos tuningmesteres cikkét, ami megerősített a szándékomban!
Nosza,henger le, szemrevételezés, de sajnos olyan kevés kilométer volt benne,hogy nem nagyon volt rajta igazi húzás nyom, inkább csak apró karcolások. Reszelő elő,megigazítottam a dugattyút,majd smirglizés,polírozás,összerakás, sodrott réz hengerfej tömítés beszerelése. Indítás, nem fúj ki sehol! Sikerült!
Most tudtam először megérezni,hogy mi is az a "Danuvia" érzés.Nagyon élveztem a motorozást,már több mint 50 km-t mentem vele,megszorulás nélkül! Hallok néha,mikor már nagyon forró,kicsi becsörgést,de egyszer sem szorult meg,hogy meg kelljen állnom!
Azért akadnak műszaki problémák. A gyertyaképet akartam megnézni, amikor kijött a hengerfejből az acél persely, a gyertyával együtt. Ti jártatok már így? Piros menetrögzítőre gondoltam,az talán megoldja.
Mikor tartott gázzal megyek,bedadog a hangja a motornak,úgy mint amikor sokat kap,gázadásra szépen húz,amíg elérem az utazó sebességet, addig sincs semmi gond. Nektek mekkora főfúvóka vált be? 1:15 keveréket használok.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Beszélgetések........Fő fórum... 2019 szep. 04 07:05 #37

  • sykes
  • sykes profilkép
  • TÁVOL
  • Platina fokozatú fórumozó
  • Hozzászólások: 1526
  • Köszönetek: 309
Köszi Ákos a sok fotót!
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Beszélgetések........Fő fórum... 2019 szep. 03 22:33 #38

  • Cbx
  • Cbx profilkép
  • TÁVOL
  • Arany fokozatú fórumozó
  • Hozzászólások: 203
  • Köszönetek: 59
Nem semmi.Az angol mérnökök remekműve.Bár ezzel az erővel,lehetett volna erősebbet szerkeszteni.Lehet az volt az érdekes,hogy meg tudják csinálni ilyen piciben.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.

Beszélgetések........Fő fórum... 2019 szep. 03 20:40 #39

  • akos127
  • akos127 profilkép
  • TÁVOL
  • Platina fokozatú fórumozó
  • motoros egy életre
  • Hozzászólások: 364
  • Köszönetek: 127
Egyelőre elég???

Na meg egy:

DSC_0061.jpg


Több száz kísérleti motor, dugattyúk különleges szelepvezérlés alkatrészek és metszetek.
Kedves motoros barátok és ismerősök, Danuvia embléma veletek.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: sykes, villfo

Beszélgetések........Fő fórum... 2019 szep. 03 20:37 #40

  • akos127
  • akos127 profilkép
  • TÁVOL
  • Platina fokozatú fórumozó
  • motoros egy életre
  • Hozzászólások: 364
  • Köszönetek: 127
DSC_0051.jpg


Ez egy boxer 2 hengeres IFA 350 köbcentis
Kedves motoros barátok és ismerősök, Danuvia embléma veletek.
Nyilvános megtekintési jogosultság letiltva.
Az alábbi felhasználók mondtak köszönetet: sykes, villfo
Oldalmegjelenítési idő: 0.200 másodperc
Az oldal motorja a Kunena fórum